huen
NÉZŐKNEK
VERSENYZŐKNEK
SAJTÓ
INTERJÚK

Dudás „Kokó” Gyula, az MNASZ rali szakágának vezet?je

(2005-08-31 12:00:57)

A magyar pilóták vb-futamot érdemelnek
 
Budapest – Bükk-fennsík – Balaton – Mecsek – Balaton – Budapest: mindez nem egy masinisztáját vesztett InterCity bolyongásának útvonala, hanem azé a rali vb-futamé, amely egyel?re csak kevesek fejében mer testet ölteni. Egyikük, a raliszakág mai vezet?je állítja, ha sokan meg is mosolyogják, a magyar mez?ny bizony lassan tényleg megérdemelné a legrangosabb megmérettetést.
 

A nagy dolgok mindig úgy kezd?dnek, hogy valakik mernek nagyot álmodni, és valljuk be, els? hallásra a magyar vb-futam a „szép, de megvalósíthatatlan” tervek kategóriájába tartozik. „De miért is?”, kérdezi Dudás Kokó mintegy magától, „hiszen a hazai élmez?ny a környék legjobb pilótáiból és autóiból áll, a versenyszervez?k elitje (Jelen, Lakatos, Jacsó) évr?l évre bizonyítja, hogy nincs sem ötletek, sem kell?en felkészült segít? gárda híján. A klasszikus magyar ralipályák sem vetnek magukra semmi kivetnivalót – talán csak az a néhány száz milliócska hiányzik, ami egy ilyen viadal tet? alá hozásához minimálisan szükségeltetne. Ám jártomban-keltemben egyre több olyan üzletemberrel kerülök kapcsolatba itthon és külföldön, aki nem csak tudna, de alkalmasint hajlandó is lenne erre áldozni”, állítja.
Ám ez mindenképpen a kissé távolabbi jöv?, a szeptember közepi Mecsek-ralihoz képest legalábbis bizonnyal, úgyhogy az ob-sorozathoz visszakanyarodva a mez?ny (f?ként elejének) profizmusát dicséri a szakágvezet?. És hogy kérésünkre saját pilótamúltjának, els?sorban is mecseki emlékeinek el?varázslásával a korabeli és a mai viszonyokat is összevesse, megjegyzi, hogy e profizmus, a felgyorsult és végletekig kiélezett tempó óhatatlanul oda vezetett, hogy a régi szép id?k „add kölcsön a kardánodat, én majd visszaadok egy gátlót…” stílusú nagy barátkozásai visszaszorultak a ralipályákról. Amit ? rendjén valónak is tart, hiszen ha a nemzetközi porondra törünk, a mai kor igényeinek megfelel? felkészültséggel is kell rendelkeznünk – például alkatrész-kelléktár terén is.
A Mecsek-ralit a mindig (kellemes) meglepetéseket okozó, kit?n?en szervezett viadalnak min?síti, hiszen Az év versenye címet sosem kell megmagyarázni, úgyhogy ezúttal is jó szívvel ajánlja a szurkolónak a kora ?szi baranyai id?töltést. Ugyanakkor ismételten felhívja rá a figyelmet, hogy a Magyarországon is méltán legnépszer?bb sportág mégiscsak egy veszélyes üzem, ahol az embereknek saját magukra és egymásra is vigyázniuk kellene. Hogy a hétvége valóban a felh?tlen szórakozásé maradhasson és véletlenül se torkolljon tragédiába.
 

idomeres.hu
Főtámogató
http://www.ahbrt.hu

Támogatók
http://www.seiko.hu/
http://www.technotrade.hu/
http://www.vorosauto.hu/
http://www.drw-zone.hu/
http://www.pecsisport.hu/
http://www.fotoplus.hu/
http://www.pecsplaza.hu/
http://www.segafredo.hu/
http://www.garrone.hu/
http://www.adasmkft.hu

© 2005. J-Group Fotoprint Kft. | Copyright
A verseny internetet szolgáltatója a Drávanet Rt.
MNASZ szponzorok