huen
NÉZŐKNEK
VERSENYZŐKNEK
SAJTÓ
INTERJÚK

Benik Balázs/Vinoczai Attila; Varga István - Ford Focus RS 02 WRC

(2005-08-30 15:41:32)

A trón visszafoglalására készülve

Ha csak a tavalyi Mecsek-ralit nézzük, nem éppen jó ómen Benik Balázséknak, hiszen akkor is listavezet?ként érkeztek, ám Turi Tamásék gyorsabbnak bizonyultak, s?t végül a bajnoki címet is elhódították t?lük. És bár nem tagadja, hogy újabban hajlik a babonákra, most mindent egy lapra föltéve akarja visszaszerezni a trófeát. 

„Fantasztikus érzés kilenc pont el?nnyel vezetni a bajnokságot, ám tudom, hogy ez egyel?re nem a végeredmény, vagyis a sor elején még bármi megtörténhet”, tudatja a két éve legfiatalabb hazai pilótaként, 24 évesen a csúcsra jutó Benik Balázs, hogy bár tud örülni a jónak, éleslátását nem fátyolosítja el pillanatnyi pozíciója. F?leg, ha azokra a technikai problémákra gondol, amelyek annyira megkeserítették idei szezonjának egy jelent?s részét, és amelyek közül jó néhányról nem is feltételezte volna, hogy egy ilyen szint? versenyautóban is el?fordulhatnak. Veszprémben például beázás miatt kellett föladniuk a futamot, de akadt gondjuk az elektromos rendszerrel, a szervóval, a befecskendezéssel, a kuplunggal, hogy csak párat emeljünk ki a sorból. Talán épp ezért nyilatkozta a szaklapban a Budapest-rali el?tt, hogy néhány korábbi kabalájától megszabadul. És láss csodát, a dolog nagyjából bejött (bár a mibenlétét azért titokban szeretné tartani), hiszen ha nem is 20, de 15 pontot újból el tudott könyvelni a csapat.
A Mecsek, mint oly sokaknak, neki is a kedvenc terepei közé tartozik, ezúttal az újításként szerepl? orf?i kört?l vár sokat. Maga a 28 kilométeres gyorsasági nem megy nála csodaszámba, hiszen az idén már akadtak a korábbi átlagnál hosszabb szakaszok másutt is. „Itt mindenesetre nagyon oda kell figyelni, hiszen egy ekkora távon sokat lehet adni a többieknek, de sokat lehet kapni is”, kommentálja.
Az idén már a ciprusi futam jóvoltából egy rövidet a vb leveg?jéb?l is szippantó páros további nemzetközi szereplése még folyamatban lév? tárgyalások függvénye. A legvalószín?bb, hogy (ha támogatóik, többek között az OMV Hungária, a Budapest Bank, a Michelin, a Scorpio Trans, a SAL, az Erka Schlosser Bosch, a Béres Gumi is úgy akarják) az év végén egy EK-futamon, a Waldviertel-ralin próbálhatnak még szerencsét.
 

idomeres.hu
Főtámogató
http://www.ahbrt.hu

Támogatók
http://www.seiko.hu/
http://www.technotrade.hu/
http://www.vorosauto.hu/
http://www.drw-zone.hu/
http://www.pecsisport.hu/
http://www.fotoplus.hu/
http://www.pecsplaza.hu/
http://www.segafredo.hu/
http://www.garrone.hu/
http://www.adasmkft.hu

© 2005. J-Group Fotoprint Kft. | Copyright
A verseny internetet szolgáltatója a Drávanet Rt.
MNASZ szponzorok